Ekonomija i informatika

Pojam ekonomije kao fenomena svih kategorija ljudi i zanimanja
Da li su i u kojoj meri ekonomisti neophodni u svim sferama poslovanja?
Informatika i ekonomija u službi razvoja

Savremena „kupovina iz fotelje“

stanislavailic | 04 Mart, 2009 23:41

Pojam koji je prisutan već više od (2) decenije na našem tržištu jeste „kupovina iz fotelje“, elegantan način za nabavku potrebnih i-ili nepotrebnih stvari za domaćinstvo. Ovaj vid kupoprodaje podrazumeva postojanje TV uređaja, telefonskog aparata i novčanih sredstava u gotovinskom obliku.

Savremeni pristup preduzetnika ogleda se u korišćenju modernih sredstava komunikacije na daljinu, primenom najnovijih dostignuća informacionih tehnologija. Bazirano na navedenoj činjenici, otvaraju se internet prodavnice – online kupovina.

B2B (Business to Business) trgovina je već nekoliko godina prisutna u komunikaciji na relaciji kupac – prodavac kada su u pitanju pravna lica (kako i samo ime kaže). Ređi su slučajevi u praksi B2C (Business to Customer) kupovine, jer podrazumevaju veći broj nepoznatih učesnika i samim tim veći rizik. Pretežne delatnosti u kojima je zastupljen ovakav vid on-line shop-a predstavljaju knjižare, prodavnice sportske opreme...

Veliki broj privrednih grana ima sve veću poslovnu zavisnost od online okruženja. 1.5 milijardi osoba koristiće redovno Internet u 2009. , a polovina od tog broja korisnika će kupovati nešto online! Na globalnom nivou predviđa se masovni prelazak kompanijskih procesa i transakcija u online okruženje, koji će usloviti porast tražnje za rešenjima iz oblasti mrežne zaštite, storage sistema i mobilnih kompjutera.

Uvek postoji pitanje: koliko smo sigurni? Da li će zaista poručena roba stići na adresu u dogovoreno vreme i biti zadovoljavajućeg kvaliteta i ko je garant za takvu vrstu transakcija? Međutim, i vlasnik on-line prodavnice postavlja sebi pitanje: „ko je korisnik, da li se možda dete igralo karticom svojih roditelja?“ i niz drugih pitanja sa više mogućih odgovora. Kako izbeći ovakve neželjene situacije?

Postoji niz sistema zaštite, a najčešće korišćen je Secure Socket Layer (SSL) protokol, koji je razvila kompanija Netscape, a podržava ga većina Web servera i klijenata, uključujući Microsoft Internet Explorer i Netscape Navigator.  SSL obezbeđuje privatnost, integritet podataka i autentičnost pošiljalaca, korišćenjem kombinacije šifrovanja javnim ključem, simetričnog šifrovanja i digitalnih sertifikata. (http://www.e-trgovina.co.yu/zastita/digitalni_sertifikati.html).

S obzirom na rapidan razvoj sektora IKT-a , i sistemi zaštite će se usavršavati, tako da „kupovina iz fotelje“ i to bilo koje na bilo kom kraju sveta, štedi nam i vreme i novac (samo u kontekstu vremena). Wink

Komentari

Re: Savremena „kupovina iz fotelje“

pkaranovic | 05/03/2009, 13:13

Mas-mediji, mas-trzzisste, elem, "kupovina iz fotelje" nesporno daje rezultate . Elem, "ciljna grupa" sa kojom se uspostavljaju kontakti preko radija, TV-a, interneta... se sve ccessche vidi kao „masovna zajednica“ sa posebnim karakteristikama. A to mozze biti (izmedju ostalog) nedostatak socijalnih veza. To je zapravo ono ssto je primamljivo za moderne tehnike masovnih medija kao ssto je advertajzing. Takvi projekti mogu biti i hod po ivici zbog stvaranja kulture socijalnog stampeda. A grupe u drusstvu postaju podlozznije manipulacijama u odnosu na rasturene jedinke. Ipak je to jednosmerna komunikacija ciljanog ubedjivanja, koja uticce na odluke, ali i missljenje, emocije..., a sve to je lako upotrebiti za ideolosske svrhe, a "kupovina iz fotelje" u komercijalne -ssto se svodi na isto; ubediti "potrossacca da konzumira pre nego ssto uopsste i stigne da se informisse".

Pozdrav, i dopada mi se Blog.

p.s.
Setichu se ove stranice svaki put kad krene "kupovina iz fotelje", a shta chu nego da promenim kanal, ipak, valja znati kako razmissljaju kreatori te pricce. Inacce sam potrossacc koji pre nego ssto kupi, oseti i trechu dimenziju proizvoda u neekranizovanom stanju. Joss jednom pozdrav.

Re: Savremena „kupovina iz fotelje“

Djordje Medaković | 07/03/2009, 18:27

Kupovina iz fotelje. Romantičari bi mogli reći kupovina bez duše. A gde je tu kontakt sa ljubaznim prodavcem, gde je osećaj kada željeni predmet držite u ruci, pa razmišljate, kao da čekate da kaže "kupi me". Izgleda da to vreme prolazi. Više nemamo vremena za to. A kako koristimo vreme. Sedimo za kompjuterom - i družimo se. Novo vreme, nove tehnologije, može nam se svideti ili ne. Mnogi su se opirali mobilnom telefonu, a sada ne mogu bez njega. Iako mislim da će za ljubitelje kupovine prodavnica uvek biti hram, kupovina iz fotelje nam pruža mogućnost da biramo način na koji dolazimo do željenih artikala. "Sloboda" izbora do krajnih granica. Sada nam već treba pomoć kako da tu slobodu koristimo. Ja sam za izbor, makar nam to došlo glave.

website

website | 02/02/2010, 18:48

Nazalost ja moram da glasam za sve

zelim

love quotes scarves buy | 22/08/2010, 14:27

love quotes scarves buy lovequotesscarvesbuy love quotes scarves buy.

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.co.yu - Design by BalearWeb